Paniken som aldrig kommer ta slut.

Siri är sjuk. Hon ligger i en boll och sover. Och ibland skakar hon. Ibland reser hon sig upp och står och tittar rätt ut i luften med sorgsna ögon. Tittar på mig med en blick av smärta. Men jag förstår inte vad som är fel..
   Igår trodde jag att hon slutade andas. Hon låg och flämtade och helt plötsligt slutade hennes bröstkorg att röra på sig. Tårarna började spruta och jag skrek på henne. Hon tittade upp på mig och såg lite lagom förvirrad ut. Ledsen samtidigt irriterad på mig. Aldrig varit gladare för en blick..

Siri är mitt allt. Hon är den som alltid finns. Den som inte lovar massa saker och sedan inte uppfyller det. Hon är allt och så mycket mer. Visst hon låser mig och jag måste hela tiden ligga två steg före i planering. Men jag vill inte leva utan henne. Hon är min svartvita boll som sprider så mycket kärlek att ingen kan glömma henne.

Hon mår bättre idag. Men skräcken att det bästa i mitt liv. Att min familj skulle försvinna ger mig mer ångest än att Sebbe skulle göra slut med mig eller att kakan skulle flytta. Det säger en hel del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0