Sanningen

Madde älskar Niklas och skulle dö utan honom.
Kakan är Maddes syre.
Madde älskar att prata om sig själv i tredje person.
Det finns typ fem personer i övrigt som Madde bryr sig om. pusspuss på livet.

Irritationsmoment 25

Jag ger hela min själ. Jag älskar med varje cell, varje fiber i min kropp. Det finns inga spärrar, jag vet inte hur man stoppar sig själv. Det enda sättet jag vet hur man älskar är genom att ge bort hela sin själ. Jag sträcker fram den och hoppas att den här gången så kommer det inte gå käpprätt åt helvete. Den här gången är det en bra person som kommer ta hand om mig och min själ. Den är gången så kommer jag få lika mycket tillbaka.
  Men det blir aldrig så. Eller i alla fall inte hittills. Jag ger fortfarande för mycket av mig själv till fel personer. Jag suger på kärlek helt enkelt som Arvid så fint skulle påpeka. Eller inte just nu men för tre veckor sen skulle han gjort det. När det fortfarande var februari och livet var okej. Okej jag vet att vilken månad det är inte har något med att göra hur jag egentligen mår och att mina problem har jag släpat med mig sen typ november. Men det är skönt att för en sekund eller två skylla på någon annan än mig själv och låtsas att det är mars som är boven i dramat. Inte jag själv. Men jag vet, innerst inne, att det finns ingen annan än mig själv att skylla. Jag får skylla mig själv som trasslar till mitt liv, som inte går vidare, som inte tar atg i mina problem. Jag är hopplöst och ohjälpligt mänsklig. Tyvärr måste jg tillägga.
Appropå det så kan jag meddela alla att jag inte flyttar till öland i sommar. Det jobbet är redan taget tyvärr vilket suger och jag hatar allt lite men ja. Kul för er som ville ha mig i Stockholm. Typ fyra personer men yeay..

Jaja klivet går vidare och det finns tusen fiskar i havet och all annan skit som mammor borde säga. Ska sitta och läsa gamla texter och bli emo. Vädret tillåter det och jag behöver det.


Lycka

Min lycka beror på dig. Med dig är jag lycklig och utan dig är jag tom. Så patetisk är jag. Du är ljuset i min tillvaro och jag tillhör dig.. Du kommer aldrig bli min, men jag är ohjälpligt din.

Älskar dig

drömmar

Jag måste öva upp min kondition. Jag måste bi vältränad. Jag måste klara av att springa så fort att mina tankar inte hänger med. Att mina tankar om dig stannar kvar och jag fortsätter fram. Vill jag egentligen släppa taget?

Du är min ångest

Du sårade mig mer än någon annan. Men samtidigt gav du mig mer än någon någonsin har gjort innan och antagligen mer än någon kommer att ge i framtiden. Så jag kan ärligt säga att du är förlåten. Jag var aldrig arg, jag försökte bara gå vidare. Men jag lyckades inte. Så nu står jag på samma ställe som tidigare, bara det att du är en mil framför mig och hör inte mina viskningar.

 

Jag älskar dig fortfarande. Lika mycket som förut, om inte mer.


alldeles för sent

I´ve been wrong
I´ve been right

But tonight,
I just wanna be yours..

Idag kanske var en ny dag

Känns som om allt är likadant hela tiden. Jag vaknar och det enda jag vill är att somna om. Jag går till skolan, ser på alla människor som om jag vore en annan art. Känns som om jag inte hör till. Jag kommer hem äter och sen sitter jag och lyssnar på musik och försöker komma fram till något som är trevligt. Jag försöke hitta ljuset. Sen somnar jag och cirkeln är sluten.
  Känns som om livet ska vara mer, men vet inte hur jag ska hitta det meret så att säga.

En liten fråga bara..

Ibland så är det så mycket enklare att hata någon. Är man då elak om man hatar den personen? Är man en lite sämre människa för att man väljer den lätta vägen? Jag vet verkligen inte.. Men om det är så, då är jag lite sämre. För det är för mycket just nu. Och då orkar inte jag vara trevlig och gå sönder ännu mer. Om ingen annan tänker på mig först får väl jag göra det.

Livet är aldrig rättvist

Är så trött på att folk går vidare. Är så trött på att älska, för folk stannar aldrig.Är trött på alla tomma löften, alla tomma ord och all skit som folk sprutar ur sig. Som att ingen inser att tomma ord och brutna löften gör mer ont än att man bara är.
  Jag orkar inte med dansen en gång till. Jag orkar inte förlora mina bästa vänner bara för att de hittar någon partner en gång till. Det är så tröttsamt. Det är inte konstigt att man blir arg och svartsjuk när man vet att nu är det slut på kramar, slut på att få ligga med lugnt i din famn och sova. Det är slut med sms bara för att någon av oss har tråkigt och det är slut på middagar hemma hos mig. Allt sånt är över och jag är utbytt. Vi alla är utbytta mot någon annan. Det suger, och det är sant. De två brukar gå hand i hand tyvärr. Så är livet, livet går vidare. Och det gör även människor.

Jag kommer aldrig glömma alla underbara minuter. Alla underbara stunder kommer finnas i mitt hjärta. Jag kommer vara bitter, enbart för att min kärlek är så stark. Så stark att jag inte vet om den är mer än vänner eller inte. Men det är försent att fundera över det. Tiden har gått vidare så att säga. Jag unnar dig all lycka, och vet att du förtjänar det.. Älskar dig..

17/3-10

Sitter ensam och lyssnar på mina andetag. Lyssnar och fascineras över att de fortfarande slår, att rytmen är så konstant och så enkel och otvingad.
  Jag har en känsla av att hela mitt liv tog en vändning för tre månader sen. Det känns som om jag stod vid ett vägskäl och valde väg. Inte bara vägen för en utav mina relationer, utan för hela mitt liv. Att jag utan att tänka på det tog ett steg i en riktning och ändrade hela mitt liv. Jag umågs inte längre med samma människor, jag är inte längre samma person.

Jag har dock inte kommit fram till om det är bra eller dåligt..

Metaforernas metafor

Du är som ett stort sår. Ett sår som varar och rinner och är äckelpäckel själv. Jag vill inget annat än att det sak läka snabbt och försvinna, men jag kan verkligen inte låta bli att pilla och sabba läkningen. Jag vet att jag inte borde, men det är så kul att pilla helt enkelt. Och när det här såret väl läkt så kommer det bli ett ärr. Ett ärr som alltid och för evigt kommer att påminna mig om all smärta som detta sår åstakom och allt skit som ligger bakom ärret. Det kommer inte gå att täcka med tatueringar, inte heller med kläder och smink. Smärtan och sveken komme inte kunna supas bort, kommer inte försvinna med blodet som rinner ur mina armar och inte heller kommer smärtan försvinna bara för att någon annan är under min hud.

Den kommer för evigt att finnas som en påminnelse om det förflutna. Det enda jag kan göra åt det är att inte lyssna på alla lockelser från olika röster runt om mig. Jag måste ignorera alla ångestdämpande som dagen efter ger mer ångest och som inte är bra egentligen. Jag måste gå den svåra vägen och kommer säkert hata det.


Jag är inte som alla andra. Mitt bagage får mig väldigt unik. Jag har principer som ingen annan har, och jag håller på dem hårdare än de flesta. Visst det kanske är bra, men det suger. Jag skulle göra allt för att en dag vara utan principer och bakgrunder och förlora mig själv och göra saker som jag imorgon kommer ångra. Bara för att för några timmar vara fri.
Men jag kan inte. Något inom mig tar emot. Klagar inte direkt, det är ju egentligen inte ett problem. Men det är jobbigt i alla fall. Jag önskar av hela mitt hjärta att jag hittar någon som kan leda mig med styrka in i lyckan och vakta mig och älska mig. Inte mer eller mindre. inte så höga krav^^

Total insyn i mitt liv

Insåg precis att halva min låtlista påminner om någon annan. Måste byta musik eller förtränga alla minnen, alla lukter och alla känslor som kommer med. Galet jobbigt eftersom det har förstört några av mina favoritlåtar..'

Min nya favorit är Amazing because it is av The Almost och Someday when I stop lovin you med Carrie Underwood. Sjukt fina låtar som inte för med sig minnen. Eller jo men det gör dem. Men jag kan i alla fall andas och faller inte i bitar. Lyssna på de låtarna och lyssna på texten. Helt underbara.

Apprå på text är det någon som vet några bra texter, diktsamlingar eller liknande? Letar insperation och texter som berör. Känner att det är lite skralt på den fronten^^


När du är som närmast

då gör det som ondast..

Du är i mina tankar jämnt. Jag förstår inte vem eller vad jag försöker lura. Det är väl ingen större idé egentligen. Jag är fast. Jag är inte värd att vara så lycklig, för det enda sättet att bli så lycklig är att vara med dig. Och då fungerar det inte. Inget som är så bra är någonsin sant. Allt som är bra, är en lögn. Jag orkar inte. Allt som är så fint går sönder. Det är så vår trasiga värld fungerar.

Skulle vilja ta min trasiga själ och trycka upp den i ansiktet på dig, på alla. Visa alla mina ärr, få er alla att inse att jag är trasig. Vilja få er att förstå att alla har varit på botten, och alla har jobbat sig upp. Missbruk finns med i allas liv, att psyksik nedbrytning finns i allas liv, är en del av allas vardag. Få alla att inse att världen är en sjuk plats och att jag inte förstår hur någonting fint kan överleva i denna kalla och vidriga plats.

Kanske är det så enkelt att inget fint överlever. Kanske är det så enkelt att vi bara ska inse det.


Gud snälla se mig
Gud snälla hjälp mig
Det här är ingen lovsång
Det är bara jag
Men Gud snälla hör min bön

Jag lyfter inte händerna högst
Jag är inte dig trognast
Jag tvivlar ofta,
dina budskap missar jag helt
Men jag behöver dig,
så Gud.

Snälla hör min bön


Prestationsångest

Ibland, eller okej. Ganska ofta så får jag prestations ångest när det gäller jag och mina relationer. Asså jag menar, jag känner att jag inte räcker till. Nu ska jag förklara här, orden är inte på min sida idag. det jag menar är att jag ser hur mina vänner älskar varandra och Gud och fan och hans moster helt vilkårslöst och verkligen verkligen ÄLSKAR DEM och säger det och håller på. Jag är verkligen inte sådan. Och jag får sån prestationsångest att jag inte vet vart jag ska ta vägen. För jag menar, jag älskar ju. Bara det att jag inte gör det så mycket. Eller jo det gör jag ju. Men är sämre på att visa det. typ. Eller något. Jag vet faktiskt inte. Kan inte, eller vill inte ller nej. Jag har ingen aning.. :)

Men men. Sitter och väntar på bättre tider i skolan. Ingen är här och jag har tråkigt. Fixat massa fakta om Israel och gjort matteprov och antagligen med största säkerhet fått g. En bra dag om än tråkig helt enkelt.

Sir Crapalot

haha^^ humor är allt jag har att säga.

Jag och Fisken såg precis på Grå anatomi. Helt enkelt undebart<3 Jag blev kär och Amanda började gråta. Owen i mitt hjärta är allt jag har att säga<3 Nu ska jag sova och imorgon är det matte prov. Btw så stötte jag på min matte lärare och han trillade nästan av stolen när han hörde att jag skulle gå på provet. Så höga tankar har han om mig. Hahaha

Sarah här.

Jag vet att folk hackat sig in på denna blogg förut, och skrivit neverending inlägg om hur mycket ni älskar madde, och hur mycket hon betyder.
Men jag behöver inte skriva ner massa ord som förklarar hur mycket du betyder Madde, eftersom man visar i handlingar vad en människa betyder. And I mean, jag är ju fortfarande pepp på att tatuera in bajs på våra fötter!

Du vet att jag alltid finns här och att jag alltid kommer se dig som min syster.<3
Och de ända viktiga orden kommer här nedan.

Jag älskar dig Madde.
Så enkelt är det.


Frestelse

Överallt finns det sätt att ta bort alla mina känslor. Saker jag vill göra för att krossa mig själv, min integritet. Skada mig själv och mina principer. Slå mig själv i små, små bitar. Så små och vassa att han kommer tillbaka till mig. Kommer tillbaka, tar upp alla bitar och gör mig hel. Pusslar ihop mig och låter mig vila i hans armar. Gör mig hel. Visar att jag är den enda. För evigt vi.

Men jag vet att det aldrig kommer hända. Och det gör så ont att jag inte längre orkar vara jag. Jag vill bara få dig att förstå att jag är så otroligt rädd för att vara utan dig. Att det gör ont i hela mig och jag vill inte leva utan dig. Men det kommer heller aldrig hända. Hatar mig själv. Hatar mitt liv och hatar livet. Vill inte mer

Jag vill att mina ord ska klinga som isbitar som krossas mot gatan

Jag börjar få ut saker och skit ur systemet. Allt börjar falla ned på svart och vitt och jag börjar få lite mer kontroll på livet. Jag har fortfarande inte koll men lite mer kontroll. Om ni fattar? Inte, nej men inte mitt fel att jag är smartare än er alla^^ hehe

Ja, nu ska jag till skolan. Vaknade äckeltidigt i morse. Har egentligen inget att skriva. Bara titeln. Det var det jag ville säga. LOL <3


Ibland behöver jag se sanningen

Ibland så vaknar jag på morgonen och undrar varför jag fortfarande andas. Ibland så går minuterna så långsamt och ångesten är så stor att jag inte vet varför jag fortsätter försöka. Det är vid de tillfällena som mina underbara vänner räddar mig. Jag ville bara ta tillfället i akt att tacka er. Utan er skulle jag inte orka andas. Utan er vore jag inget<3

Jag börjar få lite mer koll på mitt liv. Jag vet vad jag måste göra, och oavsett om han släpper mig eller inte så blir det det svåraste jag någonsin gjort. Jag ser inte fram emot det men jag menar. Det finns ingen annan utväg, jag måste helt enkelt. Tack och lov för underbara blandskivor, filmer, kramar, texter och vackra ord som får mig att överleva. Vore tom utan er älsklingar<3

En solskens historia

Sitter med mina tre pojkvänner^^ hhaha<3 Nej men sitter med Arvid, jonas och simon och har precis ätit köttbullar och snabb makaroner. Nu ska vi äta glass och titta på UPP. Kvällen kommer bli helt underbar, det känner jag på mig. Imorgon åker jag och Siri med Kattis, Frida, Lina och Isolde till Kattis land. Vi ska vara där till på söndag. Jag tar inte med mobilen så försök inte nå mig^^ hahah<3
  Nej men har på känn att lovet kommer bli underbar. Nu ska jag umgås med pojkarna. Helt enkelt undebart<33

Tre sekunder senare

Jag skrev här om dagen ner allt som hade fastnat i mig på svart och vitt. Det blev 1,5 A4. Känslor som trasslande tog sig ut. Sen dess har det känts lite lättare och nu börjar nästan få kontroll på alla orden. Eller inte, men jag kan än en gång producera text. Vilket jag inte kunnat på ett tag. Och det är skönt, för jag kände mig så fel. Jag är min text. Det är så enkelt det är. Jag vet inte vem jag är om jag inte kan skriva. Så därför har jag faktiskt en liten plan på att fortsätta skriva, för att kanske finslipa den enda talangen jag har.

Text.
Svart på vitt liksom.

Jag har nästan glömt hans doft. Eller förträngt kanske man ska säga. Jag har lite svårare att känna hans hand mot min kind. Vet inte om det är bra eller dåligt. Vet inte om jag vill gå vidare. För hur ont det gör så är det tryggt att stanna där jag står. Då kanske du en dag kommer till mig. Om jag vänder mig om och går, då kommer du skylla på mig. Skylla på att jag gav upp och inte ville ha dig. Och jag kommer för evigt få leva med att jag gav upp det bästa jag någonsin haft, innan jag fått det.

Kärlek och livet suger. Det är verkligen så. Saknar att leka med bollen och bara vara. Saknar den tiden och tror tyvärr den aldrig kommer igen. Får försöka skapa en framtid som fungerar. Med varm pop för frusna själar kanske det går<3<3<3


Yeaa!

Jag har en tatuering och den är awesome<3

Jag vill bara..

Jag skulle vilja ta all din ångest och smärta och sätta in den i min själ. För jag vet exakt hur otriligt ont det gör i dig nu. jag vet förrvirringen, för de säger aldrig rätt ut om man ska gå vidare eller inte. Det beslutet lämnas åt oss. Och man blir så förvirrad, för det känns som om själen ska brista, hjärtat är i bitar och man vet aldrig om man ska stanna eller gå.
  Jag har lärt mig att överleva med känslan. jag önskar jag kunde säga att jag lever med den men det gör jag inte. Jag överlever. Och jag vill att du ska leva. Så jag önksar att det fanns något jag kan säga och så går du vidare och lämnar smärta bakom dig. Du ser det vackra i livet igen och den smärta du kände bara gjorde dig ännu mer underbar och fantastisk.

Jag tänker inte säga att du är värd mer, att du ska gå vidare att du är bättre än så. För det är inte orden man vill höra. Jag säger bara att jag finns här. Jag vet hur du känner, och jag vet att det suger. Det kanske bara är jag, men för mig är det inte smärtan som är värst. Det är faktumet att jag är precis som alla andra. Hatar att vara som alla andra. Jag är unik. Behandla mig så också. Jag är unik, men fuck jag gick på samma knep som alla har fallit för. Men som sagt. Finns här, och är det något jag är bra på så är det att kramas. Inte lika bra som Arvid och Siri, men nästan. Jag försöker i alla fall<33

Bara jag

Jag skulle vilja få alla att förstå. Förstå att inget är som det brukar. Att era ursäkter inte är godtagna. Släpp mig och låt mig andas. Ni kväver mig. Allihop. Ingen av er. Mitt huvud snurrar. Hela min värld rämnar. Och ingen kan hjälpa mig. Jag förstår inte folk som låtsas som om inget har hänt. Något har hänt, massor har hänt. Jag är inte den jag en gång var, så jag förstår inte varför folk förväntar sig att jag ska bete mig så. Snacka om att se det man vill se och inte se sanningen..
  Jag blir så trött och irriterad. Jag menar, om tre månader försvinner jag. Är det väldigt svårt att förstå det, eller bara väljer folk att inte inse. Jag är inte konstant. Jag är ganska abstrakt. Asså, jag menar. Jag kommer försvinna. För jag orkar inte längre vänta på folk. Orkar inte längre. Jag vill bli sedd för den jag är, inte den jag var. Se mig som den jag är nu, svag och bräcklig och trött på att alltid hjälpa folk. Sluta kväv mig och låt mig bli den jag vill vara och inte den jag var. Seriöst. Hur mycket ska jag behöva skrika innan folk förstår..

RSS 2.0